Thursday, December 10, 2009

Terus mengkaji

Nampak agak selekeh. kalau gi jumpa bakal mak mertua kompem totally rejected. hihi
tapi...itulah cara mereka mengekspressi kan perasaan mereka. grunge ni xda banyak beza dengan rock kapak...satu bumbung,cuma mereka more berani n imej pun nampak keras. kalau nak citer tentang lagu, mereka lebih gering dari rock kapak...
Penggayaan seperti ini, bagi aku agak keterlaluan...macam x universal jer...walaupun bagi aku ianya memang rugged..
Aku meneruskan perjalanan kajian ku.kali ini aku nak carik fashion yang lebih universal. Means,kalau nak gi jumpa bakal mak mertua...mereka xkan terus kick aku...hihi
Aku singgah jap kat penggayaan terbaru...budak2 terikut2 sampai sekarang...iaitu peragaan hip-hop. Memang aku tak tolak diorang nie berimej clean dari segi pakaian. baju labuh...seluar pulak boleh sapu lantai...alamatnya, tak kerja la DBKU or DBKL.
peragaan ideology ini more to niggers style. Hip-hop based from budak2 niggers zaman penindasan kulit hitam satu ketika dahulu. Banyak cabang yang terlibat dalam ideology ni...pengasas rentak tarian,irama,muzik dan pemakaian juga di asaskan oleh niggers. malaysia mengalami era hoppers tahun 2000...ni pun adalah kesan tindakan berani Too phat yang bawak culture ni kat malaysia...gua salute lu orang beb...
Tapi tahun 1996 hip-hop memang da feymes kat barat...snoop dog adalah antara otai hoppers sampai sekarang...kira legend gak la...paling obvious tentang hoppers...mereka pentingkan gaya..mana tak awek cun2 sangkut ye tak?hihi...

No comments:

Post a Comment